טיפים לצילום בסמרטפון

בעידן דיגיטלי מתפתח הפכו הטלפונים שלנו גם למצלמות , מה שמאפשר לנו לצלם ולתעד בכל מקום וכל הזמן , הנגישות הקלה והתפתחות הרשתות הפכה את כולנו לצלמים בפוטנציה .

לא פעם אני נתקלת במשפטים של אנשים: ….אני צריך להחליף את הטלפון…המצלמה שלי לא טובה …התמונות יוצאות מטושטשות… 
ואני עונה שהבעייה היא לא הטלפון אלא חוסר ידע בשימוש בו , כדי לדעת לצלם צריכים להבין את השפה הצילומית 
החלטתם שאתם רוצים ללמוד לצלם, תוכלו לקבל הרבה מאוד מידע במדיות השונות , אך יעיל יותר יהיה לקחת סדנת צילום  קצרה ומקיפה
תלמדו את הכללים הבסיסיים בצילום וגם טיפים לתפעול נכון של המצלמה.
אם יש תחום צילומי ספציפי שמושך אתכם , הרשמו לסדנת צילום העוסקת בתחום .
הצילומים שלכם יקבלו שדרוג ואת התסכול תחליף הרגשה נעימה של יצירה.
ועד שתחליטו להירשם לסדנה כמה טיפים חשובים לצילום בנייד

טיפים לצילום נכון בסמארטפון

נקו את העדשה

עדשה נקייה היא מרכיב חשוב מאוד בצילום תמונה, ולרוע המזל, הכיס שלכם הוא לא מקום נקי. ניגוב מהיר באמצעות בד לניקוי משקפיים יעשה פלאים לתמונות שלכם.

צילום לרוחב.

כדאי לצלם את רוב התמונות לרוחב ולא לאורך. המוח קולט טוב יותר תמונות לרוחב, מאחר שהראיה המרחבית שלנו היא רוחבית, בגלל מיקום העיניים זו לצד זו. תמונות כאלה יראו הרמוניות יותר לעין. מתי כן כדאי לצלם לאורך? כאשר אנחנו מצלמים אובייקטים ארוכים כמו בניינים גבוהים, הרים וכדומה, וגם כאשר מצלמים תנועות בציר אנכי – כמו טיפוס הרים למשל. גם פורטרטים כדאי לצלם בציר אנכי – צילום פנים, כל הגוף או טורסו.

צלמו המון תמונות.

זה אחד מהטיפים הכי חשובים וגם הכי מובנים מאליהם לצילום בסמארטפון – צלמו המון תמונות. ראיתם משהו שאהבתם אל תצלמו אותו פעם אחת , צלמו את אותו הפריים מספר פעמים. עדיף גם מזוויות שונות. כך תהייה לכם אפשרות לבחור את התמונות המוצלחות ביותר

רגע לפני הצילום, געו במסך הטלפון.

לפני שאתם לוחצים על צילום, חשוב לוודא כי המצלמה ממוקדת על נושא הצילום שלכם. אם לא תלחצו המצלמה תבחר למקד את הפוקוס באופן אוטומטי ולא תמיד זה יהיה מה שאתם רציתם . לכן לחצו על המסך במקום בו אתם רוצים מיקוד הנגיעה הזו משפיעה לא רק על הפוקוס, אלא גם על האור. המצלמה תמדוד את האור שנכנס מהנקודה בה נגענו .

שימו לב לתאורה.

אור הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר בצילום, וכמות אור גדולה או קטנה מדי תפגע מאוד באיכות התמונה. כדאי להסתמך כמה שיותר על אור טבעי, ובמידה ומדובר על צילום בלילה, להשתדל שהמצולם יעמוד קרוב למקור אור ולא בצללים.

צלמו מקרוב.

כאשר אתם רוצים לצלם אובייקטים קטנים או מרוחקים, התקרבו אליהם. בשונה ממצלמה, הזום אין בסמראטפונים הוא לא אופטי אלא דיגיטלי – כך שהוא מוריד את איכות התמונה והיא עלולה לצאת מגורענת.

רוצים להרחיב את הידע ?

אשמח שתצטרפו לסדנת צילום בסמארטפון אותה אני מעבירה

מתלבטים איזה סדנה מתאימה לכם ?

השאירו פרטים ונוכל להתאים לכם את הסדנה הטובה עבורכם!