טיפים לצילום ילדים

מי רוצה סלפי ???

לקראת פורים  חשבתי שיהיה מעניין ואפקטיבי לאימהות שהכי הכי חשוב להם בחג שיהיו תמונות של הילדים עם התחפושת ,להשוויץ לסבא וסבתא ולחברות ולהראות את התחפושת ה"מגניבה " שרכשתן לילדים .

פורים תמיד היה ועדיין החג של חנויות הצילום , כילדה אני זוכרת את ההתארגנות וההתרגשות בסטודיו המיתולוגי של "פוטו דינו" ברמתיים, אין הורה שלא עשה צילום בפורים וקיבל אלבום מקרטון עם תמונות ….זיכרונות ילדות .

היום בעידן מצלמות הסמארטפון  ניתן לעשות את זה לבד, קצת מקוריות וחשיבה מחוץ לקופסא ויש לכם תמונות מהממות של הילדים מפורים

לשם כך רכזתי לכן טיפים לצילום נכון של הילדים :

  1. ראשית חשוב ביותר לדאוג כמו תמיד לנקות את עדשת המצלמה לפני שאתם מתחילים בצילום
  2. לוקיישן -צילומים בחוץ באור טבעי הם האוהבים עליי ביותר , חפשו בקרבת הבית מקום שקט (חורשה , יער, גן משחקים, גינה וכד') אבל גם אם אין כאלה בנמצא , מצאו פינה בבית לא עמוסה בעציצים , ריהוט וכד' עם רקע רקע אחיד ונטרלי .
  3. תאורה – אין על תאורה טבעית לצילום מוצלח , בתקופה הזו של השנה האור נפלא לצילומים , העמידו את הילד בזווית כזו שהאור ייפול על פניו בצורה אחידה , בקיץ כשהאור חזק עדיף לעשות צילומים בשעות אחר הצהריים
  4. זווית צילום – זווית הצילום תהייה בגובה של הילד אם הילד יושב או שוכב רדו לגובה שלו אל תתעצלו .
  5. סבלנות – בצילום ילדים צריך הרבה סבלנות , תנו לו לשחק במשחק שהוא אוהב , ספר שמעניין אותו וצלמו אותו גם מהזווית הזו שהוא עסוק ,מידי פעם קראו לו שירים את המבט .
  6. פוקוס- חשוב לפני כל תמונה לפקס , הפוקוס יהיה על הפנים של הילד
  7. התקרבו אליו אל תצלמו מרחוק
  8. דברו אתו במהלך הצילום, תנו לו מחמאות הצחיקו אותו
  9. אל תעמדו במקום אחד צלמו רצף של תמונות מזוויות שונות
  10. לתפוס את הרגע – תפסו רגעים שהילד עשה פרצוף , צחק עשה תנועה מסוימת אלה תמונות אותנטיות שיישארו למזכרת
  11. הקפידו להיות יציבים להחזיק את הטלפון בתוך כף היד שלא יזוז , ניתן גם להעמיד את הטלפון על חצובה כך הידיים יהיו משוחררות מהאחיזה .
  12. תדאגו שלילד יהיה נוח והוא יהיה רגוע ושליו( אחרי אוכל ,חיתול יבש ואחרי שינה ).
  13. העבירו את הצילומים לאפליקציית עריכת תמונות כדיי לשדרג טיפה את הצבעים וחדות התמונות , יש המון אפליקציות וגם העריכה בטלפון עצמו מספיק טובה.
  14. והכי חשוב אל תשכחו לשמור את התמונות שצילמתם במחשב או בכונן חיצוני